Twitter zakelijk gebruiken werkt anders dan Twitter privé gebruiken. Zakelijk tweet je niet over hoe lekker de appeltaart is of hoe goed die ene film is. Het gaat namelijk niet om jou maar het gaat om je doelgroep. Zoals met alle marketing gaat het om waarde aan je doelgroep leveren. Plaats tweets over zaken die jouw doelgroep interesseert, tips waar jouw doelgroep iets aan heeft.

Het doel van Twitter

Het doel van Twitter is om je bezoekers van Twitter af te krijgen! Zorg er voor dat je pakkende tweets plaatst, tweets met een verwijzing naar je website. De tweet moet er voor zorgen dat je je bezoekers naar jouw website haalt. Daar kun je je doelgroep verder informeren. Als je dit goed toepast, zul je zien dat Twitter een heel handige tool is om meer bezoekers en uiteindelijk meer klanten te krijgen.

Starten met Twitter:

[checklist]

  • Maak gebruik van een business account voor Twitter
  • Nodig je Facebook en LinkedIn connecties uit
  • Plaats een button op je website
  • Vermeld je Twitter account onderaan in je emails

[/checklist]

Dagelijks gebruik van Twitter:

Plaats 4 tot 8 tweets per dag
Twitter berichten zijn snel verdwenen. Om er voor te zorgen dat jouw tweets zo veel mogelijk gelezen worden, moet je er dagelijks 4 tot 8 plaatsen. Geef altijd waardevolle informatie. Af en toe mag je commercieel zijn of iets plaatsen dat niets met je business te maken heeft.

Lever waarde
Zorg dat je tweets waardevol zijn voor je volgers. Op deze manier blijven zij je volgen en krijg je nieuwe volgers.

Retweet interessante berichten
Zie je een interessante tweet van iemand anders? Retweet deze dan gerust. Jij hebt er een interessante tweet bij en degene die de tweet geplaatst heeft, krijgt een groter bereik. Een win-win situatie dus.

Zet een wekker, bepaal van te voren hoe lang je op Twitter wilt blijven
Twitter is erg verslavend. Voor je het weet zit je er veel langer dan gepland op. Bepaal daarom van te voren hoe lang je op Twitter door wilt brengen en houd je daaraan!

Maak je tweets 120 tekens lang
Een tweet kan uit maximaal 140 tekens bestaan. Toch is het handig om je tweets niet langer dan 120 tekens te maken. Hierdoor is er ruimte voor de letters “RT” wat voor retweet staan. Je tweets kunnen dus beter geretweet worden.

Gebruik een url shortener als bit.ly
Met een url shortener kun je zien wie er op je link heeft geklikt. Maak daarom altijd gebruik van een url shortener zoals bit.ly zodat je naderhand je statistieken kunt bekijken.

Waar moet ik over twitteren?

Het doel van Twitter is om bezoekers van Twitter af te krijgen en om deze naar je website te sturen. Je kunt dus heel goed leuke stukjes tekst van je website pagina’s of blog berichten als tweet gebruiken. Voeg daarbij de link naar de pagina of het artikel toe en je hebt een mooi systeem om meer bezoekers naar je website te brengen. Natuurlijk kun je ook eens wat posten wat niet direct met je business te maken heeft. Je kunt bijvoorbeeld inpiratie quotes plaatsen.

Heb je zelf nog goede tips mbt Twitter? Plaatse deze dan in het commentaar veld hieronder. Vergeet niet om dit artikel via Social Media te delen. Bijvoorbeeld via Twitter (!).

 

Deel dit artikel

Deel dit artikel met jouw vrienden!