Dit is het derde deel uit de serie “Beginnen met Google Adwords”. In deel 1 was er de inleiding, in deel 2 werd de eerste Google Adwords campagne opgezet en in dit deel een uitleg over het opzetten van de eerste advertentie.
Voordat je een Google Adwords advertentie maakt, is het belangrijk om te weten dat er een aantal regels zijn waar de advertentie aan moet voldoen.
Advertenties die niet zijn toegestaan:
[checklist]
- Advertenties die niet voor alle leeftijden geschikt zijn;
- advertenties over wapens, illegale software, alcohol en namaak artikelen;
- een advertentie mag niet naar een optin pagina verwijzen;
- advertenties met merknamen tenzij er toestemming voor is verleend.
[/checklist]
Hoe zie een Google Adwords advertentie er uit?
Als eerste is er de titel van de advertentie, daarna 2 beschrijvingsregels en als laatste een regel met de de url. Al deze regels zijn zichtbaar er is nog één regel met de bestemmingsurl. Deze is niet in de advertentie zichtbaar en kan afwijken van de zichtbare url wel moet het domein indentiek zijn. De bestemmingsurl is de url waar de bezoeker naar toe gaat als er op de advertentie geklikt wordt. Dit hoeft niet de homepage van de website te zijn maar je kunt hier beter een relevante landingspagina voor maken.
Nadat je de advertentie opgeslagen hebt, wordt er via een geautomatiseerd proces door Google gekeken of deze voldoet aan de richtlijnen. Advertenties kunnen later ook nog steeksproefsgewijs door een Google medewerker gekeurd worden of nav een klacht over de advertentie. Nu rest alleen nog het opgeven van zoekwoorden en de advertentie is compleet. Bij de eerste advertentie die aangemaakt wordt, moeten ook nog de betaalgegevens opgegeven worden. Hier kun je kiezen uit 2 mogelijkheden:
[checklist]
- Betaling vooraf
- betaling achteraf
[/checklist]
Bij betaling vooraf moet er van te voren geld overgeschreven worden naar Google. Zorg er voor dat het budget tijdig aangevuld wordt. Als het budget op is, worden de advertenties niet meer weergegeven. Bij betaling achteraf kun je kiezen tussen betaling met creditcard en betaling per automatische incasso.
Laat je vragen en/of opmerkingen achter in het commentaar veld hieronder.
Vond je dit artikel interessant? Deel dit artikel dan met jouw netwerk via Facebook, Twitter of LinkedIn met de buttons hieronder.
de eerste regel in de advertentie (de belangrijkste) heeft ruimte voor 25 teken. De opvolgende 2 regels heeft ruimte voor 35 tekens.
heel belangrijk is om in de eerste regel gelijk het keyword terug te laten komen waar je op adverteert. Zorg dat dit ook daadwerkelijk het woord is van het product dat je te verkopen hebt!