De vele veranderingen bij Google in het afgelopen jaar zorgden er voor dat het belang van waardevolle content nog groter geworden is. Content marketing en aandacht voor je bezoekers die via een ander device dan een lap- of dektop (smartphone en tablet) op je website je website kwamen, waren de belangrijkste trends in 2013. Wat gaat het jaar 2014 ons brengen? Welke online trends zullen hoogstwaarschijnlijk dit jaar belangrijk worden?
Lees de 5 belangrijkste online trends voor 2014.
1. Mobiele website
Ook in 2014 zal een mobiele website een belangrijke trend blijven. Met de opkomst van nog sneller mobiel internet en nog verdere uitbreiding van mobiel internet is het een must om jouw website ook goed op een mobiel te tonen. Daarnaast kun je aan speciale mobiele SEO doen. SEO voor mobiele telefoons richt zich o.a. op:
[checklist]
- deelbare content
- korte url’s
- mobiel doorzoekbaar
- snel te laden
- voldoende witregels
- korte content
[/checklist]
2. Video
Google is de grootste zoekmachine ter wereld. En wat veel mensen niet weten is dat YouTube de op één na grootste is. YouTube trekt nu al meer dan 1 miljard bezoekers per maand. Video’s zijn makkelijk en snel te maken en online te zetten. Je boodschap uitschrijven en veel meer werk dan even snel een video schieten. In 2014 is dit een trend waar je zeker gebruik van moet maken. Helemaal nu omdat het nog niet massaal gebruikt wordt.
3. Content marketing
Content marketing ofwel het produceren van waardevolle content voor je doelgroep. Met content marketing kun je op een makkelijke manier het vertrouwen van je (potentiële) klanten winnen. Met consistent te bloggen kun je nieuwe relaties opbouwen en bestaande versterken.
Maar let op! Content marketing is niet om je eigen dienst en/ of product te promoten. Maar om jouw kundigheid naar buiten dragen en zo een expert status op te bouwen. En zeg nou zelf, wie koopt er nou niet graag van een expert?
4. Retargeting
Retargeting is het opnieuw aanbieden van je dienst of product. In 2013 was dit al in opkomst maar wordt tot nu toe nog maar mondjesmaat toegepast door de grotere bedrijven.
Waarom retargeting?
Slechts 2% van je bezoekers converteert bij 1e bezoek. Door het volgen van je bezoekers naar andere online plaatsen verhoog je de kans op conversie. Denk bijvoorbeeld aan de advertenties van Zalando die je overal tegenkomt. Het is in opkomst en de verwachting is dat dit in 2014 aan populariteit gaat toenemen.
5. Bloggen
En nog steeds in het lijstje: Bloggen. Het is populair vanwege persoonlijke aspect en wordt nu steeds meer omarmt door de corporate/ bedrijfs blogs. Deze worden steeds persoonlijker! Bloggen blijft een populaire trend, ook in 2014.