Social Media is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Bijna iedereen heeft wel een account op één of meerdere platforms. Het grootste platform van allemaal, Facebook, biedt interessante advertentie mogelijkheden voor bedrijven.
Adverteren op Facebook is de laatste jaren steeds populairder aan het worden en daar zijn goede redenen voor. Facebook adverteren is een vorm van internet marketing en biedt de volgende voordelen:
- Het is relatief goedkoop;
- het heeft een groot bereik heeft (bijna 9 miljoen Nederlanders hebben een Facebook account);
- je kunt je doelgroep goed specificeren
- remarketing, de kracht van herhaling.
Goedkoop op Facebook adverteren
Eén van de grootste voordelen van adverteren op Facebook is dat de kosten, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Google AdWords, relatief laag zijn. Met een bescheiden kun je al veel potentiële klanten bereiken en een goed resultaat boeken. Door de grote hoeveelheid gebruikers van Facebook heb je ook een groot bereik met je advertenties. Je kunt trouwens zelf bepalen aan wie je de advertenties wilt tonen (zie ook targeting mogelijkheden).
Groot bereik
Zoals gezegd is Facebook het meest populaire Social Media platform. Het heeft in Nederland zo’n 9 miljoen gebruikers en wereldwijd meer dan 1 miljard! Dus of nu lokaal, nationaal of internationaal zaken doet, je bent verzekerd van een groot bereik met je Facebook advertenties!
Uitgebreide targeting mogelijkheden
Dit is misschien nog wel het beste aan Facebook adverteren, de uitgebreide targeting mogelijkheden. De verschillende opties om verschillende soorten doelgroepen te benaderen. Je kunt heel gericht adverteren op bijvoorbeeld:
- Geslacht
- Lokatie
- Leeftijd
- Interesses
- Functie
- Opleiding
- Relatie status
Stel je eens voor dat je advertenties over trouwen aan mensen kunt tonen die net verloofd zijn. Of kleding aan mensen die geïnteresseerd zijn in mode. Dat is de kracht van de targeting mogelijkheden van Facebook!
Facebook remarketing
Net zoals je bij Google AdWords advertentie kunt tonen aan mensen die al eens op je website zijn geweest, kun je dit met Facebook remarketing ook. Maar Facebook gaat nog een stapje verder! Er zijn ook nog mogelijkheden om je mailinglijst te uploaden en advertenties aan deze lijst te tonen. Of je kunt een doelgroep maken die vergelijkbaar is met je mailinglijst. Facebook target dan gebruikers die vergelijkbare interesses hebben.
Geïnteresseerd in adverteren op Facebook?
Heeft Facebook adverteren je interesse gewekt? Bekijk eens de verschillende Facebook advertenties. Ben je benieuwd wat het voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We vertellen je graag welke mogelijkheden er zijn voor jouw bedrijf.